خرد ورزی

اندیشه،شیوه های اندیشیدن

خرد ورزی

اندیشه،شیوه های اندیشیدن

تفکر از دیدگاه پرتاگراس

پرتاگراس(پرتوغاروس)

یکی­از شک گرایان است و به سبب تبحر و حسن بیانی که داشت جوانان طالب صحبتش بودند و بلندمرتبه­اش می­دانستند ولیکن چون نسبت به عقاید مذهبی عامه ایمان راسخ نداشت عاقبت تبعیدش کردندو نوشته هایش را سوزانیدند(فروغی،1381،ص23).ادامه مطلب را در صفحه این دانشمند جستجو کنید.

هراکلیتس

هراکلیتس

از اهل افیسوس است که مردی بلند پایه و با مناعت و از قرار معلوم درزمان داریوش هخامنشی می­زیسته و  با دارای هخامنشی مکاتبه داشته است. ادامه مطلب را در صفحه  ویژه فیلسوف جستجو کنید.

دو فیلسوف قبل از فلاسفه ی یونان

طالس و انکسیمندروس دو فیلسوف هستند که قبل از مسیح به دنیا آمده و نظریاتی جالب درباره شناخت و تفکر ارائه کرده اند .

ادامه مطلب ...

هربارت وتفکر

هربارت

یوهان فردریش هربارت در ۴ می ۱۷۷۶ در الدنبورگ در شمال آلمان به دنیا آمد. پدرش وکیل دادگستری و مادرش زنی هوشمند بود که به تربیت فرزند خویش توجه بسیاری داشت. هربارت تا 12 سالگی زیر نظر مادر و آموزگاران خصوصی در خانه آموزش دید و پس از آن در حالی که از نظر آموزشی بسیار برتر و پیشتر از همسالان خود بود، به دبیرستان و در 18 سالگی برای فرا گرفتن فلسفه به دانشگاه ینا رفت. هنگامی که در دبیرستان و دانشگاه به تحصیل اشتغال داشت استعداد بسیار در فرا گرفتن زبان یونانی، ریاضی و فلسفه  نشان داد و اینها بعدها در عقاید او نسبت به اموزش و پرورش تأثیر بسزایی داشت. ادامه مطلب را در صفحه فیلسوف دنبال کنید.